2017. okt 20.

Vegán "sajtos" pogácsa

írta: Kertkonyha
Vegán "sajtos" pogácsa

Sokan kérdezik tőlem, hogy a vegán sütésnél ugyan, mitől áll össze a tészta. Bevallom, évekkel ezelőtt az én lelki szemeim előtt is csak az ujjak között kifolyó liszt képe jelent meg, amikor csak arra gondoltam, hogy a tésztámból kihagyom a tojást.

vegan_pogacsa.jpg
Miért is? Nem tudom. Így szoktuk meg. Ezt tanultuk. Aztán elkezdtem a vegán sütést, és rájöttem, hogy bizony a tojás a legtöbb receptből egyszerűen elhagyható, de legalábbis észrevétlenül helyettesíthető egy sor egészen hétköznapi hozzávalóval, és az ilyenek hála Istennek se nem drágák, és még sokkal egészségesebbek is a tojásnál.

Jó példa erre ez a pogácsa is, amiben remekül működik a cukkini vagy az alma.
Puha, ruganyos a tésztája, és szerintem akkor a legjobb, ha kis szaggatóval készítjük. Valahogy még sosem sikerült túl sokat sütnöm ebből.

Extra bónusz: Akkor is gyönyörű színe lesz, ha nem kenegetjük meg a tetejét semmivel.

Hozzávalók két tepsihez: 

Tovább...

Szólj hozzá

krumpli sütemény húsmentes vegetáriánus magyaros laktózmentes vegán