2014. jún 14.

Vegán bolognai tészta

írta: Kertkonyha
Vegán bolognai tészta

Pünkösdhétfő volt, és látszólag semmi se volt itthon.
Mit együnk?

Hát, mondjuk valami gyorsat, hogy ne kelljen fél napot a konyhában tölteni.
Leginkább valami finomat.
És valami olcsót, mert most inkább nem kérnék több ezer forintért házhoz szállítást.
Paradicsomos tészta? Hát, nem is tudom… Bolognai felturbózva..? Hát persze!

20140614_bolognai-teszta_500x375.jpg

 

Hozzávalók:

500 g tészta

A szószhoz: 

3 vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
100 g szója granulátum 
350 ml paradicsomszósz
210 g paradicsompüré (egy nagy és egy kicsi)
2-3 marék olívabogyó magozva, negyedekbe vágva

Fűszerek: só, bors, 2-3 evőkanál bazsalikom, 2-3 evőkanál oregánó, 2 babérlevél, paprikakrém (elhagyható),
3 teáskanál balzsamecet, folyékony füst 2-3 fújás, vagy füstízű só

Olívaolaj

(vegán) sajt a tetejére

 

  1.  Először a szóját áztattam be enyhén sós (vegán ételízesítős) vízbe 5-10 percre. 
  2. Ezután a vöröshagymát pirítottam meg kis olajon, majd rajta a fokhagymát is kicsit. 
  3. Erre jött rá a kinyomkodott szója, amivel még kb. 10 percet pirítottam. Akkor jó, ha már kezdenek világosbarna darabok is megjelenni benne.
  4. Közvetlenül a paradicsomok beleborítása előtt beleszórtam a fűszereket, hogy a melegben kinyíljon az ízük. Majd beleborítottam a paradicsomokat és az olívabogyót is.
  5. Felöntöttem 2 dl vízzel, így főztem kb. 15 percet. 
  6. Nekem kicsit édesnek tűnt a szója és a paradicsom miatt is, ezért mielőtt elzártam volna, tettem bele két teáskanál balzsamecetet. Ettől szépen kiegyenlítődtek az ízek.
  7. Közben kész lett a tészta is, lereszeltem a sajtot és kiraktam a csemege ubit; szóval az egész nem tartott tovább háromnegyed óránál.

Szép nagy adag lett, vagy 7-8 tányér. Mi két napig ettük, de ez valahogy senkinek nem esett nehezére.

Jó étvágyat hozzá nektek is!

 

Egy kattintás, és nem maradsz le a további receptekről:

 

 

 

Szólj hozzá

tészta főétel vegetáriánus laktózmentes vegán