2019. feb 07.

Rakott kel (vegán)

írta: Kertkonyha
Rakott kel (vegán)

Vannak időszakok amikor annyira kívánom a kelkáposztát, nem tudok betelni vele. Aztán van olyan is, hogy eszembe se jut. Imádom a nyári változatát, amelyik szinte olyan laza, mint egy fejes saláta, sok gyönyörű mélyzöld levéllel. A télit sokkal nehezebb szétszedni, de a levelek között megbújnak a vízcseppek, és ahogy a kezemre hull, mintha egy titkos világba pillanthatnék be. :)

Szóval, elhatároztam, hogy csinálok egy rakott kelt. Szója granulátumos vagy lencsés volt az első ötletem, de aztán gondoltam egyet, és végül az enyémbe most nem tettem egyiket sem. Helyette rizst főztem meg extra ízes, fűszeres szószban, lefőztem a levét, így a szemek beitták az összes ízt. Ez lett a töltelék, és ilyen fantasztikus rizsrétegek között párolódott a káposzta, és sült rá a tetejére a gyönyörű, aranyló öntet.

dscf4572-2.jpg

A receptért IDE KATTINTS!

Szólj hozzá

gluténmentes húsmentes vegetáriánus magyaros laktózmentes vegán kelkáposzta tojásmentes