2015. már 11.

Fudge

írta: Kertkonyha
Fudge

Csokis téglácska, ami tényleg nem robban

Ezt a fajta angol édességet úgy hívják: fudge (ejtsd: fádzs). Eredetileg tejkaramellát értettek rajta, de mára se szeri, se száma a különböző változatoknak. Ami közös bennük, hogy gyönyörű táblákból szeletelik, és kimérve árulják a cukrászdákban. 

20150311_vegan_fudge_500x375.jpg

A fudge-dzsal kapcsolatban egy elég muris történet jut eszembe a 2006-os skóciai utamról. Ez volt az egyik kötelező szuvenír, én meg hazafelé a kézitáskámba tettem be a dobozkát, nehogy összenyomódjon.

2006 volt az az év, amikor a sajnálatos terrorista fenyegetések nyomán megszigorították a repülőgépre felvihető kézipoggyász összetételét, úgymint folyadékok mennyisége és csomagolása. Az odautam konkrétan az életbelépés első napjára esett, de nagyon friss volt még akkor is, amikor hazafelé jöttem. Nagy volt a feszültség a repülőtereken, részben az új szabályok miatti sok bizonytalanság miatt, másrészt a meghiúsított támadás utáni állandó készültség miatt.

Én meg hazafelé jöttem Edinburgh-ból, és épp az átvilágításon haladtam át, amikor "lekapcsoltak"...
Félreállítottak, és jéghideg hangon megkértek, nyissam ki a ridikült. Nem értettem az eléggé riadt személyzet villózó pillantásait, és azt sem, miért termett ott hirtelen két másik biztonsági ember.

Kinyitottam a táskámat, mire előkerült egy "gépi orr", egy szaganalizáló készülék, amit hosszú száron fogva, maguktól jó messzire eltartva vezettek be óvatosan a táskámba. 

Csend volt.
A készülék nem jelzett.

(Na, mondom, mindjárt feltűnik Q is, mert ez olyan, mint az ő egyik találmánya.)
De csak megkérdezték, mi van a táskámban? Mondom, a tárcám, a púder, papírok, fényképezőgép... ja, és egy doboz fudge.
Erre a biztonságiak harsány hahotázásban törtek ki. Aki hallott már skótokat együtt nevetni, az tudja, mire gondolok. Az olyan térdcsapkodós. :)

Ja, hogy fudge??? Hiszen ez csak fudge!! - mondták egymásnak nagy megkönnyebbüléssel -  Na, hála a Jó Istennek!

Azóta tudom, hogy a fudge nem robban.
Csak úgy fest a monitoron, mint egy maroknyi TNT. ;)


Na, és most jöjjön a recept, amit kábé annyi idő lesz megcsinálni, mint ezt a történetet végigolvasni.

 

Hozzávalók egy kisebb tálkához:

  • 80 g 70%-os étcsokoládé
  • negyed érett avokádó (60 g)
  • 25 g dió
  • 20 g porcukor
  • 15 ml tejszín (én zabtejszínt használtam)
  • fél mokkáskanál vaníliapor
  • egy csipet só

  1. Gőz fölött olvasszuk meg a csokoládét, keverjük bele a cukrot, a vaníliát és a sót.
  2. Adjuk hozzá a meleg tejszínt, a pürésített és szobahőmérsékletű avokádót, végül a durvára tört diót is. Lazán keverjük el a krémet.
  3. Sütőpapírral béleljünk ki egy szögletes tálat, és öntsük bele a masszát.
  4. Tegyük hűtőbe legalább két órára, hogy megkeményedjen. Egy éles késsel ezután már szépen szeletelhető.

 

Jó étvágyat!
Elkészítési idő: 20 perc

 

 

Ha tetszett a recept, kattints ide, hogy ne maradj le a további receptekről:

 

Töltsd le ITT két ajándék receptfüzetünket a Hírlevél feliratkozás mellé!
Szupergyors Édességek és Szupergyors Vacsorák receptfüzet
könyvek (150x90)_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

dió csokoládé édesség desszert gluténmentes vegetáriánus laktózmentes vegán tojásmentes kalóriadús