2016. nov 25.

Egészségkeksz 2 + 2 fél hozzávalóból

írta: Kertkonyha
Egészségkeksz 2 + 2 fél hozzávalóból

A minap teát kortyolgatva annyira megkívántam mellé a kekszet, hogy azt el nem tudom mondani. Nincs is annál jobb, mint egy korty teát - egy harapás keksszel váltogatni, és közben csak nézni magunk elé.
Szabályosan felér egy mantrával.

Most már azt mondom, hála Istennek, nem volt itthon semmiféle keksz, mert másnap így kezdtem el egészséges recepteket keresni. Találtam is egy két hozzávalósat (banán és kókuszreszelék), de amikor nekikezdtem, egyszerűen nem tudtam megállni, hogy ne illatosítsam meg valamivel.
Egy négy hozzávalós keksz persze már nem olyan bámulatos, de igazán megéri az a kis ízesítés, mert így lesz igazán melengető íze a keksznek.
Asszem, én márciusig ezt eszem. :)

sutikek_500x326.jpg

Hozzávalók 8 db nagy kekszhez:

  • 2 érett banán
  • 100 g kókuszreszelék
  • fél bio citrom héja
  • két csipet vaníliaőrlemény

 

  1. A banánokat hámozzuk meg, és egy tálban nyomkodjuk össze villával.
  2. Keverjük bele a kókuszreszeléket és reszelt citromhéjat, ízesítsük vaníliával.
  3. Ezután kézzel formázzunk a masszából először golyókat, majd ebből kilapított korongokat. Villával fejezzük be a nyomkodást, így lesz szép minta a kekszek tetején.
  4. Süssük 20-25 percet 180 fokon, amíg a széle barnulni kezd, és ezután még 1-2 percet felső sütéssel (grillezéssel). Az utolsó lépésben már ne hagyjuk magára, mert könnyen megég.

 

 
Tetszett ez a recept?
Iratkozz fel a Hírlevélre, és mellé töltsd le ITT két AJÁNDÉK receptfüzetünket!

Szupergyors Édességek és Szupergyors Vacsorák receptfüzet:

 

553abcbb93346.png 553abd12c58f6.png

 

Szólj hozzá

banán édesség kókusz sütemény desszert gluténmentes egyszerű vegetáriánus laktózmentes vegán gyümölcsös édesség