2019. júl 27.

Mediterrán Lakoma

írta: Kertkonyha
Mediterrán Lakoma

Á la Hémangi Dévi Dászi

Fantasztikus szakácskönyvet kaptam nemrég. Szakácskönyvet olvasni kicsit olyan, mint magával az emberrel találkozni. Mennyi mindent üzennek az ételek, a hozzávalók, az elkészítési módok!
Van, hogy hiába a sok szép kép, ha távoliak az ételek és a hozzávalók vagy akár a főzés stílusa, nem?

Micsoda különbség, amikor viszont az egész az első pillanattól kezdve az enyém, falom az oldalakat, egyre azt tervezgetem, hogy melyiket mikor készítem el. Hovatovább, minden hozzávaló megvan otthon, de ha esetleg mégsem, azonnal tudok mondani valamit, amivel helyettesíteni tudom. :)

Tiszta szívből tudom ajánlani Hémangi legújabb szakácskönyvét, aminek címe: Népek Konyhája. Én rögtön beleszerettem, és egyáltalán nem találtam benne olyan receptet, aminek őrült módon neki kéne gyűrkőzni.
Tényleg minden étel fantasztikusan egyszerű és nagyszerű benne, és épp ez a csodálatos. Jól bevált receptek a világ minden tájáról. Kitaláljátok, mit kölcsönöztem most belőle?

dscf5152-3.jpg

Hát, persze, hogy egy mediterrán összeállítást: cukkini fasírt + paradicsomos tepsis krumpli + langyos zöldbab saláta. ❤ ❤ ❤

A főzést kezdtem a zöldbabbal, mert az tartott a legtovább. Amíg az főtt, megsütöttem a krumplit, aztán azalatt az idő alatt meg a fasírtot. Ugye, nem hangzik bonyolultan? Nem is volt! :)

HOZZÁVALÓK A ZÖLDBABHOZ:
  • 500 g mélyhűtött zöldbab
  • 40 dkg friss paradicsom
  • 3 ek olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1-1 mk szárított oregánó és kakukkfű
  • fél csokor apróra vágott petrezselyem
  • 1 kk só
  1. Nagylyukú reszelőn reszeld le a paradicsomot, így könnyen lejön a héja is.
  2. Egy lábosban melegíts olajat, tedd bele a fokhagymát és hagyd, hogy kis illata legyen. Ezután öntsd bele a paradicsomot és főzd 5 percig.
  3. Add hozzá a zöldbabot, és öntsd fel annyi vízzel, hogy ellepje. Nagy lángon sűrítsd főzelék állagúra, ezután sózd meg, keverd el benne az oregánót és a kakukkfüvet. Rotyogtasd, amíg a bab megpuhul. A végén a petrezselymet is add hozzá.

Ezután jött a krumpli, amit akár magában és korlátlan mennyiségben tudnék megenni. Én nem értem, hogy lett a krumpli köret. Hiszen egy ilyen tepsis változat maga a főműsor! De most, nem? :) Ráadásul a menünek ezt a részét bárki meg tudja csinálni. A titkos hozzávalók kimérve, ízharmóniák többszörösen kipróbálva, csak kutyulni kell.

HOZZÁVALÓK A TEPSIS KRUMPLIHOZ:
  • 1 kg krumpli
  • 1 dl olívaolaj
  • 1 kk nádcukor
  • 1 kk só
  • egy gerezd fokhagyma
  • 3 ek sűrített paradicsom (egy kis konzerv)
  • 1 ek kakukkfű
  1. A krumplit hámozd meg és vágd hasábokra.
  2. A többi hozzávalót keverd össze és forgasd bele a krumplit.
  3. Borítsd egy nagy tepsibe, és forró sütőben süsd puhára. Sütés közben néha forgasd meg.

Amint beraktam a krumplit, már csak a cukkini volt hátra. Élvezet volt elkészíteni, annyira adta magát.

Hozzávalók a lepényhez:
  • 1 db cukkini
  • fél kk só
  • 4 ek csicseriborsóliszt
  • egy marék apróra vágott friss petrezselyemzöld
  1. A fasírthoz le kell reszelni a cukkinit héjastúl, majd lesózni, és 20 percig állni hagyni.
  2. Ha levet eresztett, csavard ki, és keverd hozzá a lisztet és a petrezselymet. Formázható masszát kell, hogy kapj.
  3. Tapogass belőle lepénykéket, majd forró olajon süsd meg mindkét oldalon aranybarnára.

Ha minden jól megy, az összes étel egyszerre lett kész, mehet is a mediterrán lakoma az asztalra! :)

Jó étvágyat!
Elkészítési idő: kb. 60 perc

Ez mind vegán recept volt. :)
Hasonló recepteket ITT találsz még.

Ha itt feliratkozol, a legújabbakat mindig frissen kapod majd a postaládádba. :)

Nézd meg a legújabb Kertkonyha főzőtanfolyamokat!
>>> Görögország vegán ízei (nagyon ajánlom, ha tetszett ez a lakoma)!
Kezdő Vegán
A Mindennapi Superfood
Kezdő Vegán Angol nyelven

Szólj hozzá

krumpli zöldbab lakoma főétel cukkini vegetáriánus vegán fasírt görög konyha mediterrán konyha