2014. aug 10.

Gyors paradicsomos csíkok és a raclette sütő

írta: Kertkonyha
Gyors paradicsomos csíkok és a raclette sütő

Próbáltad már a tésztához való paradicsomszószt pácként? Én mondom, érdemes.
Az úgy volt, hogy mentünk ki a telekre, és otthonról vittem a szejtánt. A húgoméktól karácsonyra kapott raclette-en akartam megsütni, de a pácra nem volt különösebb ötletem.
Nagy siettemben aztán bepillantottam a spejzba, és ott mosolyogtak rám sorban a paradicsomszószok. Egy zöldségeset választottam végül, és pár kanálka kellett belőle csak, a többit meg később megettük tésztával, "úgy rendesen". 
Mindenesetre a szejtán kész volt, a szószt csak ki kellett nyitni, így kb. rögtön leülhettünk a raclette mellé sütögetni. :) 

20140810_paradicsomos_2_500x363.jpg

Hozzávalók két adaghoz:

  • szejtán 250 g búzasikérből
  • 4 evőkanál ízesített üveges paradicsomszósz (a kedvencünkből)
  • só, bors, 
  • 4 evőkanál olaj
  1. Egy tálban keverjük el a paradicsomszószt a fűszerekkel és az olajjal.
  2. A szejtánt vágjuk csíkokra, és minden oldalát vonjuk be a páccal. Hagyjuk állni minimum negyed órát.
  3. Süssük meg forró serpenyőben vagy sütőlapon.


Extra tipp: Fűszerezzük a szokásosnál erősebben, úgy lesz igazán finom.

Jó étvágyat!
Elkészítési idő (kész szejtánból): 20 perc + pácolás

 

Egy kattintás, és nem maradsz le a további receptekről:

 

 

Szólj hozzá

főétel húsmentes vegetáriánus vegán szejtán búzahús