2015. jún 29.

Meggyes muffin extrákkal

írta: Kertkonyha
Meggyes muffin extrákkal

Sorsszerű volt ennek a muffinnak a születése.
Észre se vettem, amint a gyönyörű meggyből a szokásosnál is többet veszek, ahogy az összeválogatott színű papírformák és alátétek bekerülnek a kosaramba, aztán pedig azon kezdek morfondírozni, hogy milyen legyen mostantól az én kedvenc meggyes muffinom. :) 

A recept lépésről-lépésre, szinte magától állt össze. Valami nagyon finomat, tartalmasat, különlegeset szerettem volna csinálni, ami azért hagyományos is egyszerre.
És megszületett. Azt hittem, egy vagonnal sütöttem, de rá kellett, hogy jöjjek, nyugodtan megduplázható a lenti adag. Legfeljebb marad belőle másnapra is. :)

20150629_meggyes_muffin_500x341.jpg

Hozzávalók 20 kisebb muffinhoz:

  • 200 g meggy
  • 150 g banán
  • 150 cukor
  • 130 g teljes kiőrlésű liszt 
  • 130 sima liszt
  • 120 ml tej (én mandulatejet használtam)
  • 75 ml kókuszolaj
  • 75 g étcsoki
  • 50 g dió
  • 10 g sütőpor
  • fél kávéskanál só


Az alapanyagok előkészítése:

A meggyet magozzuk ki, és vágjuk félbe. 
A csokit törjük vagy vágjuk körömnyi darabokra.
A diót zúzzuk durva darabokra.
A banánt pürésítsük.

Elkészítés (ezután  mindent már csak össze kell kutyulni):

  1. A liszteket keverjük el a sóval, cukorral és sütőporral.
  2. Ezután öntsük hozzá a tejet, az olajat és keverjük el benne a banánt is.
  3. Végül pedig kézzel forgassuk bele a diót, csokit és meggyet. 
  4. Ezután már csak bele kell kanalazni a formákba és 200 fokon 20-25 percig sütni. 

 

Extra tipp: a csoki darabolása nagyon könnyű egy arra alkalmas, éles ollóval. Én egy olcsó metszőollót neveztem ki konyhai használatra, amivel rengeteg csuklósérüléstől és össze-vissza pattanó ételdarabkától óvtam már meg magamat. :)

 

Jó étvágyat!
Elkészítési idő: 40 perc

Tetszett ez a recept?  
Akkor érdekelhet a legjobb leveseinket tartalmazó új receptgyűjteményünk.
Kíváncsi vagy, mi van benne? Nézd meg róla ezt a rövid VIDEÓT. 
Bővebb infót is találsz róla ITT.

Iratkozz fel a Hírlevélre, és mellé töltsd le ITT két AJÁNDÉK receptfüzetünket!
Szupergyors Édességek és Szupergyors Vacsorák receptfüzet

könyvek (150x90)_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

meggy édesség sütemény desszert vegetáriánus laktózmentes vegán muffin recept kalóriadús