2014. nov 03.

Kelbimbós sült puliszka

írta: Kertkonyha
Kelbimbós sült puliszka

A polenta? Igen, mostanában elég divatos étel. De mi is az pontosan, van neki magyar neve? De még mennyire! Úgy hívják, puliszka.
Amikor én ezt először meghallottam, nagyon meglepődtem. A puliszkáról nem sokat tudtam addig, csak annyit, hogy nekünk bizony nagyon jó, mert nem kell olyat ennünk, hiszen a puliszka nagyon rossz, a szegények eledele, akik viszont azt esznek minden nap. Drága jó édesapám gyerekkorában valószínűleg többet kapott belőle, mint ő azt szerette volna.
Ehhez képest a puliszka szerintem nagyon finom, kitűnő egytálétel, extra különleges köret, gyorsan megvan, és roppant egyszerű elkészíteni. És emellett még olcsó is.
Az ember azt ad hozzá, amit szeret, és én most a méltán szuperélelmiszerként számon tartott kelbimbót szemeltem ki erre a célra.

20141103_kelbimbos_puliszka_500x361.jpg
Hozzávalók 6 adaghoz:

  • 350 g kelbimbó
  • 150 g kukoricadara
  • 1 vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál őrölt köménymag
  • 1 l víz + 1 evőkanál vegamix (szárított zöldségek)
  • só, 1 teáskanál currypor
  • olaj
  • 2 teáskanál édes miso paszta (helyettesíthető szójaszósszal vagy Worchester szósszal is)

  1. Olajon pirítsuk meg az apróra vágott hagymát, fokhagymát, és ezen az ágyon pároljuk meg a félbevágott kelbimbókat is. Fűszerezzük köménymaggal.
  2. Közben egy liter vizet forraljunk fel, adjunk hozzá vegamixet, sót, curry port és miso pasztát.
  3. Állandó kevergetés közben lazán szórjuk bele a kukoricadarát, és lassú tűzön kevergessük 10-15 percet. Ezalatt besűrűsödik, szinte megáll benne a fakanál. Sózzuk, borsozzuk, keverjünk hozzá két evőkanál olajat.
  4. Vegyünk egy 26 cm átmérőjű csatos tortaformát, olajozzuk ki, és egy cm vastagon terítsünk egy réteg puliszkát az aljára, oldalára.
  5. Rakjuk ki rajta a kelbimbót, majd öntsük rá a maradék puliszkát is. Igazgassuk el, hogy ne maradjanak légbuborékok.
  6. Forró sütőben süssük 20 percet, míg a teteje meg nem pirul.

 

Extra tipp: Ha valakinek kicsit több türelme is van, és megvárja, míg lehűl, akkor szépen szeletelhető a tortánk, nem úgy, mint nekem sikerült ezen a képen. :)  

Jó étvágyat!
Elkészítési idő: 30 perc + sütés

 

Egy kattintás, és nem maradsz le a további receptekről:

 

Töltsd le ITT két ajándék receptfüzetünket a Hírlevél feliratkozás mellé!
könyvek (150x90)_1.jpg

 

Szólj hozzá

kelbimbó gluténmentes puliszka vegetáriánus magyaros laktózmentes vegán tojásmentes